Flawless

Flawless
Unlike The Heaven Above Flawless We Are Not

Friday, October 3, 2014

Segala-galanya Unflawlessly

Bismillahirrahmanirrahim

Selamat datang ke blog unflawlessly. Nama ini membawa banyak makna kepada saya. Sehebat mana pun kita sebagai seorang manusia yang menginginkan segala-galanya  flawless dalam kehidupan kita, namun sebenarnya flawlessness atau kesempurnaan itu hanyalah milik Pencipta kita.

Perfection atau kesempurnaan itu kadangkala dikatakan sebagai proses dan bukannya sesuatu keadaan atau "state". Maka sebagai seorang hamba Allah tidak mungkin bagi kita untuk mencapai tahap perfection atau kesempurnaan tersebut dalam kehidupan ini kerana kehidupan itu sendiri adalah merupakan suatu proses dan juga perlumbaan peribadi yang belum berakhir selagi mana kita masih bernafas untuk mencapai sesuatu kesempurnaan.

Dalam proses ini Allah SWT telah meletakkan seorang manusia contoh iaitu tidak lain dan tidak bukan nabi junjungan kita Muhammad SAW. Rasulnya yang mulia itu adalah untuk kita jadikan contoh atau sample manusia yang paling sempurna yang harus dan wajib kita ikuti.

Di atas sebab sedemikian itulah saya memilih nama unflawlessly untuk blog ini.   Ianya suatu peringatan untuk diri saya dan inilah realiti yang kita harus hadapi iaitu setiap detik dalam kehidupan kita penuh unflawlessly dan saya selalu bayangkan ia seolah-olah satu set "jigsaw puzzle" yang berteraburan.

Itu menjadi tugas kita meletakkan setiap kepingan itu ditempatnya yang betul sehingga diakhirnya nanti kita akan dapat melihat suatu gambaran yang sempurna setelah kita mengusahakannya dalam suatu jangka masa yang telah diberikan iaitu kehidupan.

InsyaAllah dalam blog ini, saya akan menulis pelbagai topik mengenai kehidupan dan passion saya dan terlebih dahulu saya memohon maaf andainya ada sebarang salah dan silap dimana-mana posting samada yang ini atau yang akan datang.

Vivix dan Collagen boleh membantu anda mencapai "flawless skin" untuk wajah anda.  Harga istimewa menunggu anda, sila sms/whatsapp 0124743370

No comments:

Post a Comment