Flawless

Flawless
Unlike The Heaven Above Flawless We Are Not

Sunday, November 23, 2014

Minyak Ikan Membantu Mengurangkan Sakit Sendi



Sakit sendi sememangnya boleh mengganggu aktiviti seharian. Sesetengah orang mengalami rheumatoid arthritis yang mengakibatkan sendi-sendi kecil mereka bengkak (jari, pergelangan tangan). Keadaan ini sekiranya tidak dirawat boleh merebak ke sendi-sendi yang lebih besar (lutut dan siku).

Minyak ikan umumnya dikenali sebagai omega-3. Omega-3 adalah sejenis asid lemak yang mengandungi EPA dan DHA. Kita boleh memperolehi omega-3 daripada sumber ikan dan tumbuh-tumbuhan tetapi hanya sumber ikan sahaja yang mempunyai EPA dan DHA.

Omega-3 Sebagai Anti Radang

Omega-3 mempunyai kualiti anti radang yang dapat membantu mengurangkan sakit-sakit sendi akibat kebengkakan kawasan sendi. Kajian terkini juga menunjukkan pengambilan oemga-3 sangat membantu walaupun pada masa yang sama pesakit arthritis mengambil ubat Disease-modifying anti-rheumatic drugs (DMARDs).


Bagaimana Cara Mengambil Minyak Ikan untuk Kesihatan Sendi?

Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak omega-3 (EPA dan DHA) sebanyak 2 700 mg membantu kesihatan sendi. Memandangkan kita disarankan untuk mengambil 2 -3 hidangan seminggu, jumlah omega-3 dari hidangan kita hanyalah lebih kurang 45% daripada keperluan oemga-3 yang disyorkan oleh kesihatan sendi.

Oleh itu, pengambilan suplemen minyak ikan sangat digalakkan. Walaubagaimanapun, kita perlu memilih minyak ikan tulen berbanding minyak hati ikan kerana minyak hati ikan mempunyai risiko mengandungi bahan-bahan tercemar dari laut seperti plumbum dan merkuri.

OmegaGuard Minyak Ikan UltraTulen

OmegaGuard merupakan minyak ikan ultratulen yang ditapis menggunakan teknologi terkini berjaya menyingkirkan bahan-bahan tercemar dari laut seperti plumbum dan merkuri.

Selain dari itu, setiap hidangan OmegaGuard, mengandungi 990mg omega-3 dengan 540mg EPA dan 360mg DHA.

Pilihan bijak ialah minyak ikan yang tulen, bebas pencemaran dan halal.

Hubungi saya di 012-4743370 atau add saya di Facebook: Emi Ariyani Aris untuk konsultansi dan tawaran hebat :)



No comments:

Post a Comment