Flawless

Flawless
Unlike The Heaven Above Flawless We Are Not

Tuesday, December 2, 2014

Kenapa Perlu Ambil Suplemen Vitamin C?

Bismillahirrahmanirrahim

Dulu saya juga skeptikal tentang keperluan pemgambilan suplemen vitamin C. Saya rasa diet saya cukup untuk membekalkan vitamin C. Saya ni memang pemakan ulam-ulaman. Saya jarang mengambil sayur yang telah dimasak. Sesiapa yang baru mengenali saya, pasti akan terkejut dengan jumlah ulam-ulaman yang memenuhi pinggan hidangan tengahari saya. Suami saya kata, sejak berkahwin dengan saya barulah dia kenal nama ulam-ulaman ni.

Jadi saya fikir, kenapa saya perlukan suplemen? Pemakanan saya seimbang, cukup untuk membekalkan vitamin C. Sebenarnya saya silap, sayur-sayuran, ulam-ulaman kita mungkin dibajai dengan baja GMO (Genetically Modified Organism) jadi khasiatnya tak sama macam ulam yang saya petik di belakang rumah opah saya.

Saya mulai sedar saya 'kekurangan nutrient' apabila saya kerap selsema. Ohhhh...saya sememangnya jarang dihinggapi selsema hingga umur saya memasuki angka 30. Kekerapan saya bekerja di luar daerah menjadikan badan saya lemah dan lemau, saya kerap demam. Pada masa itu saya mula mengambil vitamin c apabila rakan-rakan saya mula mencadangkan agar saya mengamalkan suplemen. Saya kurang demam tetapi jerawat saya pula meletup-letup akibat stress...(saya tidak pernah mengalami jerawat sebegini teruk sejak dari remaja, kadang-kadang jerawat hanya muncul apabila kitaran bulanan tiba)

Sehinggalah saya bertemu Sustained Released Vita C Pus Shaklee. Saya mengambil vitamin ini untuk masalah jerawat saya. Tetapi Alhamdulillah, apabila saya rasa sakit-sakit tekak atau hidung mula tersumbat, saya ambil vitamin C hingga 2000mg/sehari iaitu 4 biji kapsul sehari, terus terasa segar. Vitamin C juga membantu meningkatkan sistem imun tubuh.

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau menghalang penyakit


Kenapa Sustained Release?

Sustained Release bermakna vitamin C ini dilepaskan perlahan-lahan setiap jam ke dalam tubuh kita agar tubuh kita dapat menyerap kesemua vitamin C yang dibekalkan. Vitamin C adalah vitamin larut air, memandangkan tubuh kita memang terditi daripada 80% air, maka vitamin C ini mudah larut tetapi sayangnya, amaun yang tidak diperlukan oleh tubuh akan terus dikeluarkan melalui perkumuhan...rugi kan?

Maksudnya kalau kita makan 500 mg vitamin C yang bukan sustained release, tubuh kita tidak akan menyerap kesemua 500mg vitamin C tersebut pada satu-satu masa. Oleh sebab itu, Dr Shaklee merekacipta vitamin C sustained release, agar setiap jam hanya lebih 100mg vitamin C yang dilepaskan ke dalam tubuh kita.

Anda boleh mencuba vitamin C ini untuk merasai perubahan yang saya alami. 


Sebarang keterangan lanjut/konsultasi, 
whatsapp saya di 0124743370 
atau
like saya di FB page: Ariyani Health and Beauty
atau
add saya di FB: Emi Ariyani Aris




No comments:

Post a Comment